Peste 70 de firme s-au înscris în campania de promovare a produselor şi serviciilor locale „Minoi”

Peste 70 de
întreprinzători şi firme private din judeţul Covasna au aderat la campania de
promovare a produselor şi serviciilor locale „Minoi”, iniţiată în urmă cu aproape doi ani de
Fundaţia Comunitară Covasna (HKA).

Conducerea
Fundaţiei a pus, gratuit, la dispoziţia producătorilor şi firmelor autohtone o
siglă prin care pot să-şi marcheze produsele pentru a putea fi mai uşor
identificate de către consumatori, iar până în prezent pe site-ul campaniei
www.minoi.ro s-au înscris 72 de întreprinzători din mai multe localităţi, care
activează în diverse domenii de activitate, printre care comerţ, construcţii,
brutărie şi produse de patiserie, tipografie, artizanat, prelucrarea lemnului,
IT, servicii, contabilitate, turism, design şi publicitate.

Directorul
executiv al Fundaţiei, Bereczki Kinga, a precizat că sigla are nu doar rolul de
a semnala originea mărfurilor sau serviciilor, ci reprezintă şi o garanţie a
calităţii.

„Proiectul
nostru mai are şi o altă semnificaţie – cum cheltuim banii? Produsele care
poartă pe ele această marcă trebuie să se asocieze în mintea cumpărătorului cu
faptul că banii cheltuiţi rămân în totalitate în comunitate. Deci, asta este
diferenţa între supermarketuri şi magazinele locale, dacă cheltuiesc banii în
magazinele locale, dacă cumpără produse locale sau plătesc servicii locale,
banii rămân în întregime în comunitate. Noi vrem să întărim comunitatea noastră
şi din punct de vedere economic şi asta putem face dacă suntem responsabili şi
prin obiceiurile noastre de cumpărare. Considerăm că este important să atragem
atenţia concetăţenilor noştri asupra valorilor locale şi să îi conştientizăm că
puterea şi bunăstarea unei comunităţi depinde şi de modul în care ne cheltuim
banii. Dacă banii rămân în comunitate prin consumarea produselor şi serviciilor
locale, atunci firmele locale se vor dezvolta, vor asigura locuri de muncă, vor
sprijini ong-urile şi iniţiativele locale”, a declarat Bereczki Kinga.

Sigla,
concepută în două variante, respectiv „produs covăsnean” şi „firmă covăsneană”, va putea fi folosită doar de
către producătorii care se vor înscrie pe platforma minoi.ro şi vor îndeplini
anumite cerinţe, ce vizează, printre altele, obligativitatea de a fi
înregistraţi şi a-şi desfăşura activitatea în judeţul Covasna, precum şi de a
folosi preponderent materii prime locale.

În scopul
dezvoltării proiectului, Fundaţia Comunitară Covasna a încheiat anul trecut un
parteneriat cu Camera de Comerţ şi Industrie Covasna (CCI) şi Asociaţia
Întreprinzătorilor Mici şi Mijlocii din judeţ (ASIMCOV).

Iniţiativa
vine în continuarea altui proiect lansat de Fundaţia Comunitară Covasna în anul
2011, care s-a bucurat de succes şi care a vizat introducerea unui card de
fidelitate ce poate fi folosit în magazinele care comercializează produse
locale. Acestea din urmă au acceptat să doneze un anumit procent de vânzările
pe carduri comunitare în contul fundaţiei, iar astfel s-au strâns câteva sute
de mii de lei, bani care au fost folosiţi pentru finanţarea unor proiecte
comunitare, cu ar fi burse pentru elevi talentaţi, finanţarea de excursii
şcolare şi amenajarea de terenuri de joacă, parcuri fitness şi mese de
ping-pong în spaţii publice.

Interesul
firmelor locale de a se promova este cu atât mai mare cu cât centrele
comerciale au început să se extindă şi în judeţul Covasna.

Primarul
municipiului Sfântu Gheorghe, Antal Arpad, a anunţat recent că în Lunca Oltului
va fi realizat un nou centru comercial, printr-o investiţie privată.

Complexul
va fi construit pe o suprafaţă de aproape şase hectare şi va fi cel mai mare
din judeţ.

Primarul
Antal Arpad a adăugat că nu este un „fan” al multinaţionalelor, dar este convins că această investiţie va
aduce beneficii atât oraşului, cât şi comunităţii locale.

„După cum
ştiţi, eu sunt un susţinător al firmelor mici şi mijlocii locale, însă în
aceeaşi măsură putem observa cu toţii că foarte mulţi cetăţeni din oraşul
nostru stau o oră în maşină să meargă până în Braşov şi preferă să facă
cumpărături în centre comerciale de acolo. Asta pentru noi înseamnă timp
pierdut, înseamnă bani pierduţi, înseamnă locuri de muncă pierdute. Prin acest
centru comercial se creează câteva sute de locuri de muncă, impozitele rămân în
oraş, oamenii nu mai pierd timp şi bani ca să meargă la Braşov, pot face ceva
util sau pot sta mai mult cu familia. Acesta este motivul pentru care am
susţinut acest proiect şi sper ca şi din punct de vedere urbanistic să aducă o
schimbare în bine în Lunca Oltului, care este o zonă industrială. Deci, cu
siguranţă va aduce un plus de valoare pentru oraş. E posibil să se deschidă
anul viitor”, a spus primarul Antal Arpad.

(Agerpres)

Share

The post Peste 70 de firme s-au înscris în campania de promovare a produselor şi serviciilor locale „Minoi” appeared first on We Radio Sfântu Gheorghe.

Sursa: weradio.ro – vezi articolul
Fără categorie 15

Alte articole