Trenurile vor circula mai încet din cauza vremii extreme. CFR introduce noi măsuri, după ce o garnitură a făcut 26 de ore de la Arad la Constanța

Vremea extremă îi obligă pe șefii CFR să introducă noi măsuri de siguranță, care vor avea ca efect timpi mai mari de așteptare pentru trenurile din Româna.

Restricțiile de viteză au fost introduse din cauza avertizărilor de cod roșu

Astfel, o serie de restricții de viteză vor fi implementate în perioada următoare, după ce Administrația Națională de Meteorologie și Hidrologie a emis avertizări de cod roșu în mai multe județe ale țării.

De asemenea, în mai multe depouri din țară vor fi suplimentate numărul de locomotive de tip Diesel, care să poată remorca trenurile de călători în caz de urgență. Acestea pot fi folosite în situațiile generate de intensificări ale vântului, ploi torențiale sau călduri excesive.

De asemenea, CFR va introduce stații pentru intervenții rapide și va suplimenta personalul care să opereze respectivele locomotive.

Locomotivele suplimentare se pot găsi în: Timișoara, Arad Cluj, Brașov, Suceava, Craiova și Drobeta-Turnu Severin.

Distanța de la Arad la Constanța, străbătută în 26 de ore

Un motiv pentru care CFR a decis să ia aceste măsuri e legat de starea trenurilor și a infrastructurii, care nu este adaptată pentru astfel de condiții. Din punct de vedere tehnologic, acestea pot fi considerate depășite.

Restricțiile de viteză vor genera modificări în programul de circulație a trenurilor. Ce mai probabil, timpul de așteptare va crește, provocând nemulțumire și disconfort din partea călătorilor.

În urmă cu doar câteva zile, o garnitură de călători care a plecat de la Arad, a făcut 26 de ore până la Constanța, conform Observator.

Anul trecut, vântul a smuls un cablu electric. Zeci de copii au stat 9 ore în câmp

În mod obișnuit, o călătorie pe ruta Arad-Constanța durează 16 ore, cu un tren rapid. Anul trecut, trenul Mangalia Arad, plin cu copii care veneau din tabără, a staționat 9 ore în câmp, în zona Fundulea, din cauza lipsei de tensiune în linia de contact.

Aceasta s-a rupt din cauza vântului puternic, iar pasagerii au fost nevoiți să aștepte ca situația să fie rezolvată. În acest caz, drumul de la Mangalia la București a durat 13 ore, iar de la București la Arad, alte 13 ore.

Sursa: Fanatik.ro – vezi articolul

Alte articole