„Tinderul” pentru căței a fost creat la Cluj, de niște liceeni

Aplicația Dogly a stârnit până acum multe râsete, și
probabil că o va mai face, însă este o inovație cât se poate de serioasă. A
fost creată de echipa Sync de la Liceul de Informatică “Tiberiu
Popoviciu” din Cluj-Napoca, în cadrul Academiei „Descoperă-ți pasiunea în
IT” (DpIT) și își propune conectarea stăpânilor de exemplare de rase canine și
distribuirea de informații rapide și relevante despre montă.

Ideea aplicației s-a născut dintr-o poveste tristă: Scooby, labradorul unei familii clujene, nu și-a găsit niciodată aleasa, din cauză că stăpânii lui nu au găsit niște proprietari de încredere a unei cățelușe compatibile.

Acest episod a inspirat, peste ani, crearea unei aplicații care îi va ajuta pe proprietarii de câini să îi monitorizeze și să le organizeaze „întâlnirile” cu exemplare din aceleași rase.

Echipele care au concurat la DpIT au fost alcătuite în cadrul liceelor particupante, în urma unui test de selecție, iar cei din ceea ce avea să fie echipa Sync  se știau doar din vedere. Este vorba de Marc Gruiță, Denisa Bodea, Alexandru Ciurtea, Tudor Gânscă, Antonio Stângaciu și Raul Turc.

„La primele întâlniri cu echipa a trebuit să ne alegem o idee și să vedem ce aptitudini are fiecare”, își amintește Marc Gruiță, cel care a fost desemnat lead developer al grupului. De prezentare s-a ocupat Raul,  participant la cursul de presentation skills, iar de video Tudor, Denisa si Antonio. Alex și toți ceilalți s-au ocupat de front-end pe parcursul proiectului.

Copiii au propus mai multe idei, dar au trecut de selecția
inițiala o idee de forum pentru elevi, o aplicație pentru plimbat câini și, cea
care se va dovedi câștigătoare, Dogly, pe care Marc o numește „tinderul pentru
câini”.

L-a inspirat chiar o problemă cu care s-au confruntat apropiații
lui și care l-a avut în prim-plan pe Scooby, labradorul familiei.

”Mai de mult era o idee în familie să îi găsim o cățelușă potrivită. Din păcate, nicio cunoștință nu ne putea ajuta, iar la necunoscuți am zis că mai bine nu apelăm. La începutul proiectului, mi-a venit gândul acesta în minte și mi-am dat seama că ar fi ceva chiar util pentru stăpânii de câini”, a mărturisit Marc Gruiță.

„Au fost o grămadă de râsete”

Inițial, fiecare din membrii echipei a adus argumente pentru
ca implementarea propriei propuneri.

”Am făcut atunci un mic debate si i-am convins. Cred că
a fost decisivă experiența mea personală cu labradorul. În plus, pentru că încă
trei elevi din echipă au cățel, cred că și-au dat seama că ar putea ajunge într-o
situație similară”, a punctat băiatul.

În mod evident, ideea unei aplicații de dating pentru
căței i-a amuzat pe mulți, pe tot parcursul proiectului.

„Au fost o grămadă de râsete, mai ales de la mentor.
Dar, daca treci de asta și te gândești puțin, chiar e ceva de care ar fi nevoie
în rândul stăpânilor de câini”, pune Marc lucrurile la punct.

Echipa a lucrat apoi la realizarea schițelor interfeței
grafice a aplicației, practice ceea ce vede utilizatorul – butoane, poze sau câmpuri
de text.

Proiectul a mers mai departe

„Toți am vrut să scriem cod, dar pentru asta era nevoie să învețe toți câte ceva din domeniu. Le-am propus celorlalți cum mi se părea cel mai ok să facem aplicația, în Android, și împreună cu mentorul le-am dat tutoriale și resurse să se acomodeze”, a completat elevul.

Dorinel Flaviu Uțiu, de la 3Pillar Global România a fost mentorul echipei și, între altele, le-a ținut copiilor câteva cursuri. Le-a vorbit despre o platformă care îi ajută să gestioneze modificările pa proiect într-o manieră mai practică și accesibilă. După ce toată lumea s-a acomodat cu platforma și cu tehnologia aleasă,  a început munca propriu-zisă. Nu au lipsit greutățile și nici nopțile nedormite.

„Pentru mine, nopțile alea au însemnat cafea, muzică și
scris cod până ieșea cum voiam sau până adormeam”, își amintește Marc.

Din fericire, mare parte din toate acestea se petreceau în vacanța de vară, așa că nu le-a creeat copiilor probleme la școală. Pe lângă programare, au învățat cu toții cum să își gândească o prezentare convingătoare.

„Ultima chestie făcuta a fost chiar video-ul, cu care am fost foarte aproape de dezastru”, zâmbește Marc. Mai exact, membrii echipei au filmat cadrele chiar în dimineața zilei în care aveau programată prezentarea aplicației în fața juriului. S-au întâlnit pe la prânz să termine editarea filmulețului, operațiune estimate la maximim două ore. Niște probleme cu programul de editare au dus la ștererea majorității cadrelor pe care cu toții le considerau bune. Până la urmă, în ultimul moment, totul s-a rezolvat.

„Am terminat cu bine, dar la limita limitei. La 3:20
aveam autobuz spre prezentare, iar la 3:10 am terminat video-ul. A fost o
experiență interesantă”, rezumă băiatul.

Și pentru acest moment, al confruntării cu juriul,
copiii au avut parte de lecții importante. Acestea fac parte din proiectul
Academiei „Descoperă-ți pasiunea în IT” și îi pregătește pe cei mici să fie
oratori, să poată să se exprime clar, concis, ba chiar și atrăgător în fața unui
public.   

Care a fost impresia juriului?

„La început juriul râdea foarte tare, și, sincer, nu știam
dacă e de bine sau de rău, dar am continuat cu prezentarea si mie mi s-a părut
că le-a plăcut. Fiecare echipă a primit apoi un “biletel anonim” de la juriu. Pe
noi ne-au felicitat pentru prezentare și proiect și ne-au spus că am putea avea
succes dacă vom continua în domeniul serviciilor de câini”, a spus Marc.

Aplicația nu este încă publicată, dar va arăta așa:

Cum funcționează Dogly?

Una peste alta, Dogly va fi o aplicație intuitivă. Practic, proprietarii de câini își fac cont, scriu despre câinii lor, apoi vor primi o listă cu animalele compatibile pentru înperechere.

„Dacă tu îi dai “like” cuiva iar îți dă ție,
ambii vțti apărea în tab-ul cu match-uri al celeilalte persoane. Apeși pe
numele lui și îți formează numărul”, descrie Marc funcționarea aplicației.

Compatibilitatea câinilor va fi analizată în prima fază în funcție de rasă, dar, dacă aplicația va fi dezvoltată, echipa care a creat-o plănuiește să introduce mai mulți factori. Mai precis, vor să ceară îndrumarea unui expert în domeniu pentru întocmirea listei.

Și România are oportunități

Planurile de viitor ale lui Marc sunt destul de clare.

„O să merg mai departe în IT, asta e clar, dar vreau să mă implic și în partea de antreprenoriat, să îmi deschid firma mea… Nu chiar de la început, ci după câțiva ani de adunat experiență. Implicarea în acest proiect mi-a confirmat și mai mult că asta vreau să fac. Facultatea o voi urma în România, cu siguranță, dar apoi nu știu dacă rămân sau nu în țară. Voi vedea ce oportunități am. România e un market destul de bun pentru IT, nu pot să zic ca o să vreau în afară 100%, pentru că și aici ai oportunități destule. Trebuie doar să le găsești”, este convins elevul.

Ce s-a întâmplat cu Scooby?

„Nu i-am găsit în toți acești ani o cățelușă, iar acum e bătrânel, are 11 ani. Să sperăm că va fi ultima generație care nu mai prinde aplicația Dogly”, spune Marc Gruiță.

Proiectul realizării aplicației Dogly s-a derulat pe
parcursul a șapte luni, în cadrul Academiei „Descoperă-ți pasiunea în IT”. Nu
mai puțin de 170 de liceeni din județele Cluj, Bihor, Sibiu, Mureș, Brașov, s-au
întrecut în idei inovatoare care pot schimba lumea la cea de-a cincea ediție a manifestării.

În cadrul premierei care a avut la final de ediție la FSEGA, echipa Sync a primit unul din Premiile AROBS Transilvania Software.

Programul “Academia
DpIT” este organizat de Asociația ”Descoperă-ți pasiunea în IT”, și a pornit de
la Cluj. Liceenilor din județele Cluj, Bihor, Sibiu, Mureș, Brașov și
Maramureș, li se oferă în acest fel posibilitatea interacțiunii directe cu
responsabilități reale și mediul de muncă dintr-o companie. Programul este
susținut de peste 30 de parteneri atât din mediul de business cât și din
învățământul preuniversitar și academic

The post „Tinderul” pentru căței a fost creat la Cluj, de niște liceeni appeared first on City News.

Sursa: CityNews.ro – vezi articolul

Alte articole