Mitul vampirilor din Transilvania – oportunitate majoră pentru brandul turistic al României

Asocierea dintre țara noastră (mai ales zona Transilvaniei) și mitul vampirilor este de notorietate internațională. Când vine vorba despre România, multe persoane din alte state se gândesc la personalități de origine română precum Gheorghe Hagi, Ilie Năstase sau Nadia Comăneci, la Palatul Parlamentului (una dintre cele mai mari clădiri din lume), eventual la Delta Dunării alături de alte zone naturale impresionante și, invariabil, la vechile castele învăluite în mister alături de mixul dintre datele istorice cu Vlad Țepeș și legendele influențate de personajul Dracula, creat de scriitorul irlandez Bram Stoker.

thumbnail

Percepția internațională a Transilvaniei poate fi observată în numeroase filme, seriale, chiar și animații cu vampiri, unde adesea se amintește de legăturile acestor creaturi fictive cu zona geografică din nord-vest-ul României. Publicul este fascinat de povești cu mistere și elemente mistice, astfel că întreaga imagine este cu siguranță pozitivă. Din simpli observatori de la distanță, mulți dintre cei care interacționează cu legendele cu vampiri pot deveni turiști care să descopere România pornind de la aceste povești.

Unii specialiști internaționali în marketing turistic consideră că România folosește mult prea puțin acest potențial imens pe care îl are, pentru susținerea brandului turistic de țară. Turismul legat de legendele cu vampiri poate aduce venituri substanțiale comunităților din Transilvania și la bugetul de stat. Turiștii care sosesc atrași de mitul vampirilor ajung să aibă și alte tipuri de experiențe în România, descoperind diverse zone și contribuind la economia locală. Implicit, dezvoltarea infrastructurii turistice poate avea un impact pozitiv major asupra nivelului de trai al populației.

Confuzia dintre Dracula și Vlad Țepeș

Este de notorietate faptul că Dracula și Vlad Țepeș sunt de fapt doar confundați unul cu celălalt. Primul este un personaj fictiv inspirat parțial de figura istorică a lui Vlad Țepeș (Vlad Dracul), voievod al Țării Românești în secolul al XV-lea, cunoscut pentru metodele sale brutale de pedepsire a dușmanilor. Confuzia este determinată nu doar de romanul lui Bram Stoker din anul 1897, ci și de faptul că tatăl domnitorului a fost membru al Ordinului Dragonului, iar „Dracul” însemna „dragon” în limba latină.

Personajul de carte, devenit între timp personaj în filme și seriale, avea puteri supranaturale precum transformarea în liliac sau lup, capacitatea de a se deplasa prin spații foarte înguste și abilitatea de a hipnotiza oamenii. El era vulnerabil la lumina naturală, la usturoi și la elemente religioase. În timpul zilei, trebuia să doarmă într-un sicriu, în castelul său din Transilvania.

Cum se poate acționa pentru folosirea mai puternică a potențialului de brand

De-a lungul timpului, în România s-a discutat despre diverse strategii ample prin care să fie valorificat mai puternic acest mit al lui Dracula. Inițiativele sunt însă mai degrabă punctuale, ale agențiilor turistice, asociațiilor culturale și ale unor autorități locale. Este cert însă că mitul vampirilor poate fi integrat cu succes în strategia de branding a României ca destinație turistică unică.

Printre exemplele de utilizare a acestei oportunități de marketing este și crearea brandului Vlad Cazino, o platformă de jocuri cu sloturi și live casino lansată de un operator internațional de jocuri de noroc cu ștate vechi.

foto interior aici

Kindred Group a dezvoltat în anul 2018 primul cazinoul online cu specific românesc, bazat pe experiența sa globală. Simbol al platformei de divertisment pe internet este chiar un vampir prietenos numit Vlad, alintat Vlăduț. În acest caz, mitul a fost reinterpretat în stil amuzant, pentru a declanșa o apropiere a publicului față de oferta cazinoului.

Internetul în general și social media în special pot fi folosite intensiv pentru promovarea turistică a brandului de țară al României, pornind, iată, și de la asocierea dintre Transilvania și poveștile cu vampiri. Se pot iniția mai multe colaborări cu influenceri, se pot crea evenimente de tipul festivalurilor tematice, mai mult tururi speciale pentru turiști. De asemenea, s-ar putea susține noi producții cinematografice, filmarea de scene de film și serial în Transilvania putând să fie o prioritate publică pe agenda autorităților naționale.

Până acum, se poate concluziona că folosirea lui Dracula în promovarea turistică a României s-a produs mai mult din inerție, în mod natural, mai mult prin inițiativele unor entități fără legătură cu țara noastră. Ideal ar fi să nu ne mai mulțumim însă cu acest context favorabil și să acționăm astfel încât să utilizăm la maximum resursele imense ale acestei componente de mare efect asupra brandului nostru turistic național.

Sursa foto – canva.com. Jocurile de noroc sunt dedicate în exclusivitate persoanelor care au împlinit 18 ani. Joacă responsabil!

 

<p>Aceasta postare Mitul vampirilor din Transilvania – oportunitate majoră pentru brandul turistic al României apare prima data pe Transilvania 365.</p>

Sursa: Transilvania365.ro – vezi articolul

Alte articole