Marketing în România interbelică (Foto)

Micii întreprinzători ai anilor ’30 își făceau “reclamă” prin recomandările verbale ale oamenilor care le testau produsele sau serviciile, ori prin afișe, iar cei care le produceau dădeau dovadă de foarte multă inventivitate.

Pe de altă parte, companiile mari, ce treceau granițele statului, apelau la persoane influente și apreciate, în acel context temporal.

În zilele noastre există oameni care-și dedică întreaga carieră acestui domeniu, reușind să-și câștige existența exclusive din realizarea reclamelor pentru diferite produse.

Paginile ziarelor din anii 1930 erau pline de reclama de mici sau mari dimensiuni, unele realizate exclusive din text, altele fiind însoțite de imagini.

Trebuie să știm faptul că reclamele din perioada interbelică nu se adresau și omului de rând, așa cum se întâmplă acum. În acea perioadă reclamele vizau clasele elitiste și cochete, acestea prezentând informații cheie despre produs.

Un lucru la fel de interesant este faptul că 80% dintre reclama erau destinate femeilor. Ceea ce stă în spatele acestui fapt este interesul gigantic manifestat față de sectorul cosmeticelor.

În perioada interbelică femeia era simbolul frumuseții, așa cum este și astăzi, de altfel. Femeile știau că frumusețea este asul din mânecă și că pentru a fi frumoase trebuie să-și acorde atenție și să fie în trend cu ceea ce se comercializează pe piață…

Regina Maria în 1924 a făcut și ea o reclamă la crema Ponds și a fost primul membru al unei familii regale care a făcut reclamă pentru un brand.Regina a acceptat să facă reclamă după ce vizitase America și achiziționase cremele Ponds de care se arătase încântată, obținând un efect miraculos.

Firma producătoare a invitat-o pe regină să facă reclamă brandului, aceasta răspunzând afirmativ. Reclama în care a fost implicată a fost realizată cu mărturia Reginei transmisă printr-o scrisoare în care aceasta confirma beneficiile produsului… (Mai mult: Identitatea.ro)

Sursa: CunoasteLumea.ro – vezi articolul

Alte articole