Ești client CEZ Vânzare? MARE ATENȚIE: Furnizorul de energie trage un mare semnal de alarmă. Mare grijă la plata facturii!

Furnizorul de energie electrică și gaze naturale CEZ Vânzare a identificat o fraudă online ca urmare a unei înșelăciuni informatice transmisă clienților CEZ, prin care aceștia au fost îndrumați să achite plata facturilor într-un alt cont decât cel menționat în facturi/contracte.

În acest sens, echipa juridică CEZ Vânzare a semnalat situația organelor competente, fiind vorba de infracțiunile de înșelăciune și fals și uz de fals. Totodată, departamentele din cadrul companiei au inițiat procedura de cercetare internă pentru evaluarea completă a situației, se arată într-un comunicat transmis, marți seară, de CEZ Vânzare.

„Menționăm faptul că toate modalitățile de plată oficiale pe care clienții CEZ Vânzare le pot utiliza pentru plata facturilor la energie electrică și gaze naturale sunt prezentate pe website-ul CEZ, în secțiunea modalități de plată sau pe verso factură (pentru facturile primite în format fizic)”, se specifică în comunicat.

IMPORTANT!

Reprezentanții companiei solicită clienților să rămână informați și precauți în fața unor eventuale fraude online de tip phishing și să apeleze cu încredere datele de contact online pentru a verifica orice situație suspectă.

CEZ Vânzare le reamintește clienților săi modalitățile prin care ei pot recunoaște tentativele de phishing:

  • Verificați cu atenție adresa de e-mail a expeditorului;
  • Nu luați în considerare și nu accesați link-uri de la adrese de e-mail, transmise în numele CEZ Vânzare, care nu au extensia @cez.ro și @cezinfo.ro;
  • Evitați deschiderea atașamentelor dacă nu sunteți siguri de conținutul acestora. Plasați cursorul peste link-urile suspecte, înainte de a da click pe ele, urmărind ca adresa URL a link-ului/ link-urilor în cauză să corespundă cu descrierea acestuia;
  • Evitați introducerea datelor cu caracter personal sau efectuarea plăților în pagini nesecurizate. Plata facturilor emise de furnizorul CEZ Vânzare poate fi efectuată online doar prin intermediul platformei My CEZ, metodă securizată.

Canalele cel mai des utilizate în cazul fraudelor online sunt email-urile sau sms-urile care conțin mesaje alarmante cu îndemnuri de a accesa link-uri și de efectua plăți în termene scurte.

Cum procedați, atunci când primiți un mesaj/e-mail suspect?

Cea mai sigură măsura de prevenire a unei posibile fraude online este să nu dați curs recomandărilor din astfel de mesaje.

Pentru a anunța orice tentativă suspectă, furnizorul de energie electrică și gaze naturale CEZ Vânzare le recomandă clienților săi să folosească unul din următoarele canele de comunicare:

  • Info Linia CEZ0251 929, disponibil şapte zile pe săptămână, în intervalul orar 08:00 – 20:00;

CEZ Vânzare recomandă clienților ca, în cazul sesizărilor transmise online către CEZ Vânzare privind e-mail-urile suspecte, să atașeze mesajul suspect, pentru a se putea vizualiza și header-ul acestuia.

Sursa: olt-alert.ro – vezi articolul

Alte articole