Constructorul Drumului Expres Craiova-Slatina-Craiova, amendat pentru starea proastă a unor drumuri din Olt

Constructorul Drumului Expres Craiova-Slatina-Craiova a primit mai multe amenzi de la Poliție pentru starea proastă a unor drumuri care leagă municipiul Slatina de localitățile Slătioara și Brebeni și care, utilizate de camioanele constructorului, au devenit impracticabile, pe anumite sectoare, pentru autoturisme, mai ales pe vreme rea.

Este vorba de o asociere de firme condusă de UMB Spedition, care construiesc tronsoanele 2 și 3 ale drumului expres pe teritoriul județului Olt.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Olt, inspectorul principal Alexandra Dicu, constructorul a fost amendat de trei ori în ultimele 12 luni.

„În ultimele 12 luni, au fost aplicate trei sancțiuni contravenționale unei societăți comerciale, întrucât aceasta nu a asigurat viabilitatea părții carosabile în zona variantelor de serviciu instituite pe Drumul Județean 546 și Drumul Județean 677, la ieșirile din localitățile Brebeni și Slătioara, unde sunt efectuate lucrări de construcție a Drumului Expres Craiova – Pitești. Valoarea acestora este de peste 17.000 de lei”, a declarat purtătorul de cuvânt al IPJ Olt, Alexandra Dicu.

Drumul expres Craiova – Pitești este împărțit în patru loturi, are o lungime totală de 121 de km, prevede câte două benzi pe sens de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator lată de 3 metri.

Licitațiile pentru cele 4 loturi aferente drumului expres Craiova – Pitești au fost lansate încă din iulie 2017, dar doar Tronsoanele 1 și 2 au fost contractate. Tronsoanele 3 și 4 au fost contestate, iar procedura lansată de CNAIR a fost infirmată în instanța încă din 2018. Cele două au fost relicitate, iar câștigătorul la licitație a venit la finalul lunii iunie – UMB. Contractele au fost semnate în septembrie 2020, dar pentru unul dintre tronsoane instanța de judecată a decis recent revizuirea deciziei CNAIR.

Pentru tronsoanele 1 și 2, CNAIR a semnat contractele de la finele lui 2018, iar din mai 2019 au început primele lucrări pe șantier.

Tronsonul 1 (17,7 km) este executat, pe teritoriul județului Dolj, de către italienii de la Tirrena Scavi, pentru circa 76 de milioane de euro, Tronsonul 2, care va ocoli orașele Bals și Slatina, și Tronsonul 3 sunt construite de asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL. Cele trei contracte au termen 12 luni pentru proiectare și apoi 24 de luni pentru execuție.

Sursa: olt-alert.ro – vezi articolul

Alte articole