Cel mai lung și mai adânc tunel feroviar din lume

Tunelul Gotthard, cu o lungime de 57,09 km și un total de 151,84 km de tuneluri, puțuri și pasaje, este cel mai lung tunel feroviar din lume, cu o distanță geodezică de 55.782 km între cele două portaluri.

Este, de asemenea, primul traseu plat prin Alpi sau orice alt lanț muntos important, cu o altitudine maximă de 549 m deasupra nivelului mării, corespunzătoare celei din Berna.

Este cel mai adânc tunel feroviar din lume, cu o adâncime maximă de 2.450 m, comparabilă cu cea a celor mai adânci mine de pe Pământ.

Fără ventilație, temperatura din interiorul muntelui atinge 46 °C (115 °F). Portalul de nord se află în nordul municipiului Erstfeld, la o altitudine de 460 m, la est de Reuss.

Acolo, tunelul pătrunde pe versanții vestici ai Bälmeten și Chli Windgällen (deși doar marginal) înainte de a trece pe sub valea Chärstelenbach, un pârâu din Maderanertal.

De acolo, tunelul merge paralel cu mica vale Etzli, sub Witenalpstock. Creasta principală a Alpilor Glarus, care este distribuția apelor dintre Reuss și Rinul anterior, este traversată sub Chrüzlistock, creasta având o altitudine de aproximativ 2.700 m în acest punct.

De la creastă și de la graniță, tunelul merge paralel cu mica vale a râului Strem (Val Strem) înainte de a trece pe sub Sedrun și Rinul Anterior.

Din partea de jos a văii, tunelul merge spre valea Rein da Nalps (Val Nalps) și trece la est de Lai da Nalps, înainte de a traversa lanțul Gannaretsch sub vârful vestic al Piz Vatgira 2.981 m.

Acesta este cel mai adânc punct al tunelului, cu un strat de rocă de 2.450 m deasupra acestuia. Tunelul trece apoi pe sub valea Rein da Medel (Val Medel) și la vest de Lai da Sontga Maria.

După câțiva kilometri, tunelul traversează bazinul hidrografic dintre Rinul Anterior și Ticino, chiar la nord de Pizzo dell’Uomo 2.525 m.

Acest punct corespunde lanțului principal al Alpilor și este principala diviziune de drenaj dintre Rin și Po.

Timp de câțiva kilometri, tunelul trece pe sub doi afluenți vestici ai Brenno în Valle Santa Maria înainte de a traversa ultimul interval, la vest de Passo Predèlp (aproximativ 2.500 m și la est de Faido.

Urmează apoi versanții estici ai marii Valle Leventina, valea Ticinoului, pe aproximativ 18 km până la portalul sudic de la Bodio, la o altitudine de 312 m (1.024 ft), la doar 3 km înainte de Biasca, unde Brenno converge cu Ticino.

Foto domeniu public

The post Cel mai lung și mai adânc tunel feroviar din lume first appeared on Cunoaste lumea.

Sursa: CunoasteLumea.ro – vezi articolul

Alte articole