Burduja dă tonul concedierilor: „Să meargă în privat, e nevoie de forță de muncă acolo!“

„România este într-o situație delicată din perspectiva echilibrului fiscal-bugetar și cred că este o chestiune de răspundere să dăm un exemplu și pentru alte ministere, pentru alte instituții publice și companii de stat luând câteva măsuri. Am discutat deja cu colegii mei și vom iniția în perioada următoare un proiect de reorganizare a ministerului nostru. Trebuie spus că suntem unul dintre cele mai suplu ministere. Avem 280 și ceva de colegi, iar nivelul de salarizare este cel mai mic din guvern. Consider însă că întotdeauna este loc de o eficiență mai bună și vom înainta un proiect de reorganizare care va reduce schema de personal astfel încât toți colegii vor da concurs și vor rămâne cei care merită să rămână. Estimăm, pe lângă eliminarea tuturor posturilor vacante, reducerea celor ocupate cu până la 20%. Același lucru l-am cerut printr-o circulară și companiilor din portofoliul ministerului Energiei, acolo unde ministerul este acționar majoritar sau unic“, a declarat Burduja în cadrul unei conferințe de presă organizate joi.

Mai mulți cu sapa și mai puțini cu mapa

Totodată, ministrul Energiei a spus că a cerut, totodată, reducerea numărului de angajați din birouri, dar și a cheltuielilor cu bunurile și serviciile. „Mai sunt câteva măsuri pe care le-am solicitat companiilor, cum ar fi reducerea posturilor de conducere. Am observat că sunt în multe companii foarte mulți directori și personal de conducere. Le-am indicat și un procent, iar devierea de la acest procent trebuie foarte bine justificată și o voi accepta doar în condiții excepționale. Vorbim apoi despre reducerea cu bunurile și serviciile, precum și stoparea angajărilor în cadrul companiilor/filialelor, cu excepțiile de rigoare.
(…) Totodată, vizăm reducerea cheltuielilor cu salarii, în special personal TESA. În multe companii am constatat că oamenii din birouri sunt prea mulți, iar cei din execuție sunt prea puțini. În aceste poziții au ajuns oameni bine pregătiți, dar și oameni care nu aveau ce să caute acolo și își căutau sinecuri. Cei care nu livrează trebuie să plece acasă. Să meargă înspre companiile din mediul privat deoarece acolo este cerere de forță de muncă“, a avertizat liberalul, care a adăugat că a cerut reducerea cheltuielilor de protocol și sponsorizările cu minim 50%.

„Transparență totală în cheltuirea banului public“

Sebastian Burduja a ținut să precizeze că toate cheltuielile din cadrul ministerului și din companiile din subordine, fie ele salarii, prime ori achiziții, vor fi făcute publice. „Unul din lucrurile pe care ni le asumăm este transparența deplină. În primul trimestru vom da publicității un portal unde veți găsi informații despre prevederile din contractele de mandat, remunerație fixă, sporuri, beneficii, prevederi din contractele colective de muncă și toate cheltuielile și contractele pe care companiile le au în derulare“, a declarat ministrul.
Burduja spune că speră ca prin aceste măsuri să fie economisiți măsuri cel puțin 1 miliard de lei de la companii. „Bugetele de venituri și cheltuieli pe anul acesta nu vor fi aprobate decât dacă respectă aceste principii de reformă. Deci, de voie sau de nevoie, vor trebui să ia aceste măsuri“, a mai spus liberalul care a cerut companiilor să vină cu planul de reformă până la data de 23 ianuarie.

Sursa: indiscret.ro – vezi articolul

Alte articole