Biblioteca județeană a pășit, de marți, „Pe urmele marilor povestitori”

Proiect inițiat de scriitorul Petre Crăciun, în parteneriat cu Biblioteca Județeană „I.A.Bassarabescu”, „Povestea de vineri” a reunit marți, 12 februarie, la sala de lectură pentru copii a instituției de cultură un număr de 15 copii, elevi ai claselor a IV-a A și a IV-a B de la Școala Gimnazială Nr. 1 „Sf. Gheorghe” din municipiu: Ana Lazăr, Denisa Maria Muțuțună, Ionela Chirea, Daniela Cristina Mustafa, Denis Daniel Cazacu, Raisa Lorena Memiși, Andrada Aryana Titirică (clasa a IV-a B) și Maria Patricia Chiriță, Mihai David Dumitru, Alexandru Tănase, Nicola Petrov, Medeea Ioana Gogoașă, Yasmine Saltelechi, Ștefania Hristescu (clasa a IV-a A).

Micuții au fost însoțiți la Bibliotecă de către învățătoarea celor de la clasa a IV-a B, Niculina Cristea.

Timp de mai bine de o oră, elevii au redescoperit farmecul poveștilor, farmecul și plăcerea citirii unei cărți adecvate vârstei, iar la final l-au bombardat cu întrebări pe autorul de povești pentru copii, Petre Crăciun.

„Ne bucurăm să demarăm acest proiect la noi, la Giurgiu, împreună cu Biblioteca Națională a României, alături de care, în parteneriat, se mai află Muzeul Literaturii Române, Școala „Petre Ispirescu” din București, Școala „Mihai Eminescu” din Giurgiu, precum și școlile din Humulești și Ipotești. Este al doilea proiect desfășurat de Biblioteca Județeană, grație domnului Petre Crăciun, care a donat mai multe povești în format electronic, pe care le-au accesat elevi din municipiu și din Vedea, Frătești și Gostinu”, declara, la debutul evenimentului, Daniela Bardan, director al Bibliotecii Județene „I.A. Bassarabescu” Giurgiu.

Proiectul ”Drumul poveștilor. Pe urmele marilor povestitori” își propune să-i readucă la lumină pe marii povestitori români și opera lor, să-i conștientizeze pe copiii din comunitățile unde aceștia s-au născut asupra valorii culturale a poveștilor lăsate moștenire de înaintașii lor, să facă legătura între poveștile de odinioară și cele scrise de autori contemporani. Perpetuarea în manualele școlare a unor texte încremenite, neatractive, din operele marilor povestitori îi îndepărtează, practic, pe elevi de acești autori și de valoarea reală a operei lor, pe care nu o cunosc cu adevărat. O astfel de abordare greșită îi ține la distanță pe viitorii citiitori de tezaurul cu adevărat valoros pe care ni l-au lăsat moștenire acești autori. În cele mai multe cazuri, acești autori nu sunt ”recuperați” mai târziu, prin lecturi individuale.

„Acest proiect trebuia să demareze de mai mult timp, la Biblioteca Națională. Dar un accident nefericit – am alunecat pe gheață și mi-am rupt coasta numărul 11 – a făcut ca prima locație în care poposim să fie Giurgiu, orașul al cărui cetățean de onoare am prilejul să fiu. Ne propunem mai buna cunoaștere a marilor povestitori români, a operei acestora, a apartenenței lor la comunitățile din care provin. Coborârea acestora de pe soclurile osificate ale manualelor școlare care crează o barieră între autori și public, cultivarea convingerii că timpul poveștilor este unul continuu, existând oportunitatea întâlnirii elevilor cu autori contemporani de povești”, preciza, la rândul său, inițiatorul proiectului, Petre Crăciun.

Odată cu demararea proiectului, la Giurgiu au fost lansate și două cărți special concepute pentru elevii din ciclul primar: „Portrete ale marilor povestitori români” și „Caiet de lectură. Drumul poveștilor”.

(Jurnal)

 

 

Sursa: JurnalGiurgiuvean.ro – vezi articolul

Alte articole